Monday 12 September 2011

my scrapbook

ahad lalu ku jejak damansara bersama seorang teman 
berhasrat untuk berjumpa cik jelita yang torsohor dalam dunia indiependent tempatan 
bukan yuna bukan najwa bukan zee avi
tetapi liyana fizi
omg faveret ku ketika ku melayan lagu lagu indie dahulu
so aku mengambil peluang untuk jumpa dia 
comel kan dia XD
sebenarnya kami tidak tahu bagaimana hendak ke liyana fizi album launch kat bently music auditorium
aku jumpa jumpa noha, rakan metal ku dan merupakan family kedua aku
bertanya dia bagaimana hendak ke destinasi kami
rupa rupanya lokasi hendak kami pergi
sebelah ikea
kami pun mengorak langkah dengan selaju lajunya
kerana event itu bermula 8 malam
kami sampai ke bently music auditorium pukul 9.15
kami beli tiket dan masuk ke venue
wow..memang lawa tempat tu
tak sama seperti one cafe yang ku sering kunjungi setiap minggu 
ketika itu liyana perform lagu apa enta

camni la time liyana perform
sebalik tirai seperti kelambu
dan memancar slideshow atas tirai tu
lawa gila
aku pun takreti untuk mengambarkannya
ketika itu liyana memakai dress 
cantik gila
dah la beliau memetik alunan gitar dengan merdunya
dan nyanyiannya lunak dan berlemak cili api
beliau seperti bidadari 
hati ku cair melihat persembahan beliau
lama ku simpan soalan kepada beliau
"awak sudi jadi pasangan saya"
huhuhu (perasaan gila babi)
pukul 11.10 merupakan detik terakhir kami bersama
setelah kami mengambil satu photo
yang amat bermakna 
nak tengok tak?
sweet kan
tetapi ada sebalik cerita dalam gambar ni
semasa liyana mahu tandatangan pada album ku beli
beliau bertanya kamu ni pemalu orang nya
aku balas"sedikit"
cuba teka apa terjadi
liyana kiss pipi ku 
awww...terkejut gila aku
pastu ku dgn liyana mengambil photo
malam tu aku tak jemu mimpi liyana baring sebelah aku di bawah pokok epal
sambil menyirup angin yang segar x)
peace upon you

*terjumpa dimas aidil n ariana

No comments:

Post a Comment